פרשת אמור עוסקת הרבה בהלכות הכהנים. אמנם כל ספר ויקרא עסוק בכהנים אך פרשת אמור עוסקת בכך באופן ממוקד. גיורת אינה יכולה להתחתן עם כהן אך הקשר ביניהם הוא בכל זאת אמיץ וחזק. על הגר או הגיורת לאחר גיורם להביא קרבן לבית המקדש אותו מקריב הכהן."ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש" מתאר הקדוש ברוך הוא את עם ישראל. הכהנים מסמלים את תמצית הקדושה, אך, כותב המהר"ל מפראג, הם יצאו ללמד על הכלל כולו שהוא קדוש, שהרי מתוכו נבחרו הכהנים. הצטרפות הגר לעם ישראל הרי הוא הצטרפות לממלכת כהנים. הכהן נושא את שם ה' ומביא את דברו לעם כולו. "כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו". על הגר או הגיורת לבחור בחייהם מדריך רוחני שילווה אותם בכל חייהם. בכל הצמתים השאלות וההתלבטויות שיש להם. על הגרים להיות קשורים לכהנים. הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה ויובל מגדיר שבימינו תפקיד הכהונה נישא על ידי תלמידי החכמים שבכל דור ודור. לאו דוקא הכהנים הם נושאי דבר ה' אלא מי שנשאו ליבו לקרבה אל המלאכה לעשות אותה.מו"ר הרב חיים דרוקמן תמיד נשאל על ידי התלמידות מדוע הן אינן יכולות להתחתן עם כהן. האם הם סוג ב'? עונה להם הרב: ודאי לא סוג ב'! ראשית זה דבר ה' ואל לנו לפרש זאת בשכל החלש האנושי. שנית: הכהן אינו יכול להתחתן גם עם גרושה, וכן אינו יכול להתחתן עם בת שנולדה לאב שאינו יהודי למרות שאימה יהודיה. האם גם הן סוג ב'? יש לציין שהבת של גיורת יכולה להתחתן עם כהן וכך יכולים להיות נכדים כהנים לגיורת. ישנה דיעה שהכהן הגדול העתידי הראשון יהיה נכד של גיורת, כשם שדוד מלך ישראל היה נין של גיורת.על הגיורות לשאוף לקדושה ולהיות ראויות להיות הסבתא של הכהן הגדול העתידי בעזרת ה'. להתפלל לה' לזיווג מוצלח והגון שיחדיו יתקדמו ברוחניות.